Friday, October 12, 2012

Dyslexie-club

Gisteren had K zijn eerste bijeenkomst van de Dyslexieclub. Dit is de eerste van vier bijeenkomsten op school, waarbij alle kinderen met dyslexie bij elkaar komen. Best een grote groep op een school van meer dan 500 leerlingen. Om te beginnen vindt K het al heel fijn om te zien wie er verder allemaal dyslexie hebben, en dat er bijvoorbeeld ook kinderen in groep 8 dyslexie hebben. Ze hebben samen naar de Klokhuis aflevering over dyslexie gekeken. Hierin is ook het IWAL te zien, het instituut waar K is getest, en waar hij volgende week met spelling-training begint. Verder hebben ze het gehad over wat dyslexie voor je betekent. Hij vertelde dat hij voor de volgende keer over een paar dingen na moet denken. Zoals, waar heb je zelf last van, doordat je dyslexie hebt? Dat kan spelling zijn en lezen, allebei, of maar een van beide, legde hij me uit. K zei tegen me: Bij mij is dat alleen spelling, want lezen vind ik juist heel leuk! Daar word ik dan heel blij van! Hij heeft de afgelopen 2 jaar zo hard gewerkt en geoefend. Op school met RT en elke dag weer extra lezen thuis, in boeken, die hij niet altijd leuk vond. En nu zijn we zover dat hij Harry Potter kan lezen, en daar ontzettend van geniet! (Ik word er bijna emotioneel van, waarschijnlijk ook omdat ik zelf zo van lezen hou)

No comments: