Monday, November 05, 2012

de Clubjescarousel

We wonen in de stad, en dat is fijn, want daar zijn veel mogelijkheden voor kinderen. Toneelspelen, schermen, schaatsen, capoeira, paardrijden, rugby, honkbal, keramiek, verzin het maar, je kan er hier 'op'.
Veel mogelijkheden, dus altijd wel iets leukers te bedenken als je eens in de regen moet voetballen, of het een keer niet Super Leuk is op scouting. Dus wordt er volop gewisseld van clubjes. Ik heb daar als moeder vanaf het begin mee geworsteld, en ik kan niet zeggen dat ik er een goede oplossing voor gevonden heb.  R. is de ergste, die wisselt elk jaar. K. is iets honkvaster. E. is nog klein, dus daar heb ik nog hoop.


Toch heeft hij ook een nieuwe sport bedacht, en daar zijn we afgelopen zaterdag gaan kijken: Judo! Een stuk of twintig 5-jarigen die dartelden door de gymzaal. Mijn idee dat kleuters en puppies toch best wel veel op elkaar lijken, werd weer erg bevestigd. De meester bracht het allemaal erg theatraal, en het was wonderbaarlijk hoe goed de kinderen dat ook na wisten te doen. E vond het heerlijk, een uur lang stoeien, wat is er geweldiger? Hij hield nauwlettend in de gaten hoe alles moest, en deed erg zijn best op een 'mooie judozit'. 's Avonds bij het naar bed gaan verzuchtte hij: 'Ik wil Judo-meester worden...'. Nou wie weet, hopelijk houdt hij het in ieder geval een paar jaar vol.

No comments: