Sunday, January 29, 2006

Watergewenning

Net met Robin en Elsbeth en Sam naar het zwembad geweest. Robin was helemaal hyperdepieper: naar het zwembad! en dan ook nog met Sam! Voor Sam was het de eerste keer in het zwembad, dus dat was wel spannend voor hem, maar Robin's enthousiasme werkte gelukkig aanstekelijk. Robin was na een half uurtje helemaal op van het gehyper en kon alleen nog maar boos zijn en niks willen. Ik werd even streng en bijna boos, en toen klaarde ze gelukkig nog weer wat op. Robin komt met Sam vaak in een stemming van 'Alles kan, Sam en ik bepalen wat er gebeurt en ik heb helemaal niks meer te maken met mamma'. Daar draait ze dan een beetje van door, want het is eigenlijk helemaal niet zo leuk om zoveel verantwoordelijkheid zelf te hebben, dus dan moet ik de teugels een beetje aanhalen en dan wordt het weer gezellig.

Nu zijn ze beneden een hut aan het bouwen van kussens en doeken. Ik kom even bij met een kopje koffie, want het is altijd wel een heel gedoe dat zwembad.

No comments: