Monday, January 09, 2006

Ware Liefde

Laatst had ik het met de jaarclub over internet dating. Dat je dan lijstjes van voorkeuren maakt en dat dat gematched wordt. Lijkt mij een lastige manier van selectie. Met Johan zit ik te proberen een lijstje op te stellen waardoor we met elkaar gematched zouden worden. Nou, ik ben blij dat we elkaar in de pre-lijstjes fase hebben ontmoet, toen we nog redelijk blanco en flexibel waren, anders was het misschien nooit wat geworden. Misschien zou Johan zichzelf als autoliefhebber omschrijven waar ik dan op af zou knappen. Of ik mezelf als boekenwurm, wat Johan niet bij hem zou vinden passen. Maar 15 jaar geleden had niemand een auto, dus was Johan's autopassie niet zo duidelijk aanwezig. En ik nam om te beginnen aan dat iedereen die studeerde ook las. Toen het me wel duidelijk werd dat Johan niet zo'n lezer was, ben ik daar gelukkig overheen gestapt. Ik vind het nu leuk om Johan te horen over auto's en (heel) af en toe Top Gear met hem te kijken. Hij vindt het leuk als ik hem vertel wat voor boeken ik gelezen heb en ik vind dat ontzettend leuk om te vertellen. Natuurlijk moet je bij elkaar passen, maar de selectiecriteria zijn wat moeilijker te vangen dan het hebben van gezamelijke interessen, volgens mij. Johan en ik komen wel erg overeen in de manier waarop we dingen benaderen. We zijn allebei erg op de ratio gericht, proberen een wetenschappelijke benadering te hebben bij het weerleggen van theorietjes. Verder kunnen we erg genieten van kleine dingen, hebben geen 'groots en meeslepend leven' nodig. Allebei misschien een beetje in onszelf gekeerd, waardoor we elkaar vrij laten.

Kalende computernerd, gek van auto's, zoekt meisje om hem over boeken te vertellen.

Rabiate feministe met krom ruggetje zoekt lieve man met brede schouders, die het toch niet erg vind om af en toe in de schaduw te gaan staan.

Ach, ik weet het ook niet. Ik ben in ieder geval erg blij dat Johan en ik elkaar gevonden hebben. En dat we al zoveel meegemaakt hebben samen en zoveel gegroeid of vergroeid zijn met elkaar. Nog afgezien van al het geluk dat die geweldig lieve kindjes brengen, die boven liggen te slapen.

No comments: