Tuesday, December 11, 2012

De Elementen, een visuele verkenning van alle atomen in het heelal

Over sommige boeken ben ik heel blij dat we die wel gekocht hebben, en niet geleend van de bibliotheek. Zo ook dit boek over de Elementen, wat we na een bezoek aan Nemo hebben gekocht. Het is een prachtig boek met over elk element uit het periodiek systeem, twee bladzijden met foto's van het element, of artikelen waar het element in verwerkt zit, met een leuk verhaal erbij. De kinderen, en vooral K., vinden het fascinerend, en bladeren er menig uurtje in. En op een zondagochtend moet ik er wel eens uit voorlezen.
Ook voor mezelf is dat leerzaam geweest. Op de middelbare school heb ik twee jaar scheikunde gehad, maar er, gehinderd door mijn leeftijd wellicht, de leraar en de manier van lesgeven in ieder geval, nooit enige interesse voor gevoeld. Nu ik hier niet meer door gehinderd word, kan ik vrij genieten van de mooie foto's en begrijp nu hoe het periodiek systeem in elkaar zit. De schrijver is een vrolijke nerd, die als hobby het verzamelen van elementen heeft, en dat bij houdt op http://www.periodictable.com/

No comments: