Sunday, July 22, 2012

Boeken van de bieb II


We beginnen al behoorlijk ingeburgerd te worden. We hebben een klantenkaart bij Safeways, Johan gaat (bijna) elke dag naar de sportschool, en nu heb ik ook een bibliotheekkaart!
De lokale bibliotheek wou me wel een pas geven, maar dan ik moest wel een envelop hebben met een Washington adres dat aan mij gericht was. Ik legde uit dat ik hier voor de zomer was, en in iemand anders huis zat. Nou, zei de bieb-meneer, dat is geen enkel probleem, als je nu een kaart aan jezelf stuurt, en daarmee langs komt, kunnen we je helpen. Vandaag was het dus zover, ik kreeg mijn bieb-kaart. Na de aanvankelijke euforie over een gebouw helemaal vol met engelstalige boeken, bleek het allemaal toch wel een beetje shabby, vergeleken met Nederlandse bibliotheken. De bieb-medewerkers zagen eruit aslof ze in Nederland de straatkrant zouden verkopen. Het boek dat ik uiteindelijk uit zocht, bleek nog niet in de catalogus te staan. Geeft allemaal niets, ben blij met mijn geleende boek (aanrader van mijn held Mr Money Mustache): The Millionaire Next Door, die al een tijdje op mijn lijstje stond. En het beste van alles: toegang tot de online ebook collectie van de bibliotheek van Washington DC, hopelijk ook straks vanuit Nederland nog toegankelijk!

No comments: