Wednesday, November 09, 2005

Puntjes

Huhg, grm, poehoe, zo, het zit er op. Tentamen XML en Webservices achter de rug. Het was pittig. Het was ook wel een tijd geleden dat ik zo'n officieel examen deed. Kwam ook nog te laat binnen, kon mijn tafeltje niet zo snel vinden, allemaal een beetje warrig. Ik had ook niet zo'n goede examen-tactiek. Eerst bedacht ik dat het goed was alles eerst in klad te doen, om het dan bij het net overschrijven nog een keer extra te controleren. Maar halverwege merkte ik dat ik voor het extra controleren geen tijd had, dus alles als een razende overgepend, zodat het wellicht juist voor extra fouten gezorgd heeft. Aan het eind van de 3 uur was ik behoorlijk gaar met de lastigste opgaven bezig. Nogal wazig verhaal opgehangen over een conceptuele vraag over webservices. Alleen aan dat antwoord al zou een examinator moeten kunnen zien, 'die heeft niet het recht om voor dit examen te slagen'. Nou ja, de eerste paar opgaven vond ik relatief eenvoudig, hoewel ik ook daar heb kunnen zitten blunderen. Maar als die goed gegaan zijn, heb ik met de rest misschien net genoeg puntjes voor een 5,5 bij elkaar gesprokkeld. Geen glansrijke overwinning. Niet zo 'under control' allemaal. Volgende keer beter.

No comments: